გაკვეთილის გეგმა
კლასი
|
VII
|
საფეხური
|
II
|
მოსწავლეთა რაოდენობა
|
10
|
საგანი
|
მათემატიკა
|
გაკვეთილის თემა
|
სიმრავლეთა
გაერთიანება და თანაკვეთა. ვენის დიაგრამები
|
აქტუალურობა
|
ვენის დიაგრამების
გამოყენებით მარტივდება რთული ამოცანების ამოხსნა
|
მიზანი
|
სიმრავლეებზე ოპრაციების თვალსაჩინოდ წარმოდგენის
უნარის განვითარება.ამოცანების ამოხსნის თვალსაჩინო ხერხების გამოყენების უნარების
განვითარება
|
წინარე ცოდნა
|
სიმრავლის,ქვესიმრავლის,
ცარიელი სიმრავლის ცნებები. მიკუთვნების და ჩართულობის ნიშნის გამოყენება
|
სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსები
|
სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,
პლაკატები და პრეზენტაციისათვის პროექტორი.
|
გაკვეთილის მსვლელობა
|
აქტივობა:
1.კითხვა 1. მოიყვანეთ ცარიელი
სიმრავლის მაგალითები?
კითხვა
2. როგორ აღინიშნება ცარიელი სიმრავლე? კითხვა 3. რამდენი ქვესიმრავლე აქვს ცარიელ
სიმრავლეს? კითხვა
4. დაასახელეთ ორი განსხვავებული A და B არაცარიელი სიმრავლე?
კითხვა
5. დაასახელეთ ისეთი C სიმრავლე
რომელიც შედგება მხოლოდ იმ ელემენტებისაგან რომელიც შედის დასახელებული სიმრავლეებიდან
ერთში მაინც?
კომენტარი:
ასეთ სიმრავლეს
ეწოდება სიმრავლეთა გაერთიანება აღინიშნება
,, Ս“ სიმბოლოთი
კითხვა
6.სიმრავლეთა გაერთიანების ნიშნის გამოყენებით გამოსახეთ C
სიმრავლე? სიმრავლეთა გაერთიანების გამოსახვა ვენის დიაგრამით,ყველა
ვარიანტის გათვალისწინებით. პლაკატი
#1. (14 წთ)
აქტივობა
2: დასახელებული ორი სიმრავლიდან შეადგინეთ ისეთი სიმრავლე რომელის ელემენტები შედგება ამ
სიმრავლეების საერთო ელემენტებისაგან ?
კომენტარი: მიღებულ სიმრავლეს ეწოდება ორი სიმრავლის თანაკვეთა
და აღინიშნება Ո სიმბოლოთი.
სიმრავლეთა თანაკვეთა გამოისახება ვენის დიაგრამაზე
ყველა შესაძლო შემთხვევებით პლაკატი #2. (11 წთ)
აქტივობა
3: სავარჯიშოებზე მუშაობა.#
4;#5; #
7;
#10.
ამ სავარჯიშოებზე მუშაობის შემდეგ მოსწავლეებს შეუძლია
ზოგიერთი სიმრავლური ტოლობის დასაბუთება და წარმოდგენა (15 წთ)
|
შეფასება
|
მოსწავლის ჩართულობა
საგაკვეთილო პროცესში; მსჯელობის, კვლევის და პრეზენტაციის უნარი.შეფასება მოხდება
წინასწარ შედგენილი რუბრიკის მიხედვით სადაც განსაზღვრული იქნება ,,დაბალი“ 1-3 ქ,
,,საშუალო“ 4-6 ქ ,,კარგი“ 7-8 ქ და ,,საუკეთესო“
9-10 ქ შედეგები (3 წთ)ქულების მიხედვით.
|
საშინაო დავალება
|
#3; #8; #11; #15; #17 (2 წთ)
|
No comments:
Post a Comment